Informació del Menjador
Una labor conjunta entre la Comissió de menjador, Serunion i l’escola:
La Comissió de Menjador de l’Ampa del CEIP Ribatallada es formada per pares i mares de l’escola que dediquen el seu temps de manera altruista a treballar pel bon funcionament d’aquest servei.
Ens reunim cada vegada que ho necessitem ja sigui amb els membres de la comissió, amb el nostre coordinador de Serunion o amb l’escola.
Tenim molt contacte amb l’equip directiu de l’escola i el seu projecte educatiu; ens assessoren i ens ajuden quan cal. Seguim la mateixa línia i formem un bon equip!
A la nostra escola tenim Cuina Pròpia i tot el menjar es cuina a l’escola, no rebem aliments precuinats.
Gràcies a la renovació de la cuina l’estiu de 2016, disposem de taules de treball àmplies, zona de fogons amb una bona campana extractora, zona de piques i rentavaixelles còmode i neveres grans i amplies. Tenim la sort que la cuina és gran!
L’any 2017 vam adquirir un forn de cocció mixta al vapor que millora molt positivament la cocció i el tracte dels aliments. Els infants poden gaudir de verdura cuita al vapor i molts altres plats, a més a més de optimitzar recursos ja que permet fer vàries elaboracions al mateix temps. La cuinera ha fet cursos per treure’n el màxim de rendiment.
Aspectes pedagògics del menjador;
- A l’hora del menjador es fa un reforç dels hàbits que s’ensenyen a casa; menjar amb coberts, ben asseguts, normes d’higiene, etc. Amb l’exigència adequada a cada etapa del infant.
- A l’estona d’esbarjo es presenten propostes d’activitats, es respecte el joc lliure i s’acompanya als infants. Els monitors son els adults de referència, participen ja sigui amb la seva presència, fent de moderadors o de dinamitzadors de les activitats i el temps.
- Participem en el projecte interdisciplinari de l’escola! al 2on trimestre celebrem un dinar en consonància amb el tema escollit. Dependrà de les mesures de seguretat establertes en el moment.
- Tenim sorpreses durant el curs amb dinars dinàmics i divertits! Un menú per colors, un postra especial, un temàtic sobre un aliment específic, i més coses!
- Celebrem el Nadal amb un dinar especial la darrera setmana del 1er trimestre. Dependrà de les mesures de seguretat establertes en el moment.
- Celebrem el final de curs amb un dinar especial la darrera setmana del 3er trimestre. Dependrà de les mesures de seguretat establertes en el moment.
Fets més significatius del menjador:
- Curs 2014-2015 – Ens adherim a Serunion
- Estiu 2016 – fem la cuina nova!
- Estiu 2017 – comprem forn cocció mixta al vapor
- Curs 2017-2018 – incorporació primer aliments ecològics (pasta, llegums, arròs i 1 peça de fruita a la setmana)
- Curs 2017-2018 – s’incorpora monitora de 5º i 6º que parla en anglès als alumnes
- Curs 2018-2019 – nous aliments ecològics es sumen a la llista! (ous i iogurt)
- Curs 2020-2021 – Es traspassa la gestió a Serunión per mitjà de l’APP “ColeCHEF”
Des de la comissió us animem a contactar-nos en cas de dubte o necessitat aquí: afa@ribatallada.org
Estiu 2016, canvis a la cuina! Molt emocionats que el projecte arrenqui!
Cartell de la Festa d’Inauguració de la cuina, curs 2016-2017. Els pares la van poder veure i passejar-s’hi!
Dinar de colors celebrat al febrer, curs 2017-2018
Dinar Temàtic de la Xina, curs 2017-2018